יום חמישי, 8 במאי 2014

איך לתחזק את הרכב שלכם על מנת לשמור עליו תקין?

באם יש לכם רכב פרטי – ובישראל הנוכחית, קשה למצוא אנשים שיכולים להסתדר בלעדיו – סביר להניח אתם מוציאים אלפי שקלים בשנה על הטיפולים והתיקונים השונים.
פעמים רבות,  אנחנו מקבלים את רוע הגזירה בהכנעה, ובכך מתעלמים מנקודה חשובה משמעותית: באמצעות תחזוקה נכונה של הרכב, ניתן לשמור על התקינות שלו, ובכך לחסוך כספים רבים מדי שנה.
חשיבותו של מעקב
אחת מהנחות היסוד בתחום תחזוקת הרכב היא שצריך להיות ערים למצבו של הרכב בכל רגע נתון, ולא בהכרח להמתין עד אשר התקלות יתנו את אותותיהן.
יש מספר פעולות שחשוב מאד לבצע בתדירות גבוהה, ובכלל זה סקירה יומית לאיתור כתמי מים או שמן מתחת לכלי הרכב (סימן מובהק של נזילה, כמובן), בדיקת כמות השמן והמים, בדיקת לחץ האוויר בצמיגים וכיוצא בזה. המציאות מראה כי כאשר מקפידים על כך, מונעים מבעיות לתפוח למימדי ענק.
סוגיה משמעותית נוספת הנוגעת לתחזוקת הרכב היא השמן – אחד הרכיבים החשובים ביותר מבחינת התפקוד של כל כלי רכב.
אין לבצע בדיקות שמן כאשר מנוע הרכב חם, ולא לשים שמן בכמות גבוהה יותר מאשר זו המפורטת בהוראות היצרן לגבי הרכב. עודף שמן, או בחירה בסוג שאינו מתאים לרכב, עלולים לחולל נזק מהותי.
בהמשך לכך, חשוב לוודא כי מדובר בשמנים מקוריים, המיוצרים על ידי חברה מוכרת, ורצוי גם כאלה המגיעים במיכלים סגורים.
שמירה על המנוע

מנוע הרכב, מיותר אולי לציין, מקבל חשיבות מכרעת בכל דגם באשר הוא.
כאן, שעה שאין בנמצא בדיקות מרובות שנהג ממוצע יכול לבצע (הבדיקה המרכזית שחשוב לעשות היא בדיקת רצועות המנוע, שרצוי שתתבצע אחת לשבוע), עיקר הדגש הוא על תחזוקה הולמת, ושימוש באביזרים או בחומרים המשפרים את פעילותו של המנוע ואת עמידותו.
כך, למשל, שכבה של ג'ל קרמי, המחולל פלאים בכל מנוע באשר הוא.

שמחנו לעזור.
לאתר הבית שלנו לחצו כאן.
אופיר חלפים-הבלוג הרשמי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה